Jag och min bagge

2013-09-01
15:57:03

Rötan!
I tisdags begav vi oss i väg på turne, det var jag, Marie och fyrfotingarna Turbo och Fonell som åkte till Frösö hästgård för lite hovvård och ryggbehandling för Turbo. Jag grabbade tillfället för lite lastningsträning och för att få hovarna på Fonell verkade.
 
Turbo och Fonell i Ponnyexpressen

Väl framme togs vi emot av equiterapeuten som behandlade Turbos låsningar i ryggen och sen fick vi vänta i ungefär en evighet innan hovslagaren hade tid. Fonell har lite bärrandsröta som verkades ur och sprutades rent, och sen fick Turbo skor. Sen reste vi hem med de båda trötta hästarna igen.
 
Turbo får ET av Monica
 
Fonell och Othello myser i hagen
 
Othello och Turbo pysslar om varandra lite
 

Nu är jag i Umeå igen, och min ponny får fotbad och fortsatt bete hos Marie i några veckor till. Sen ska lille ponyn flytta upp till mig här i Umeå. Har hittat ett stall som verkar trevligt och bra ute i Anumark, där ska han få bo i vinter!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: