Jag och min bagge

2014-01-27
15:43:00

Bjurholm, E4:an och växande ponny
I onsdags packade jag in ponnyn i hästtransporten och begav mig till BJurholm, där möttes jag av Fredrik Ottosson och Jonas. Jag fick en kort privatlektion i tömkörning och sen kollade jag på när J körde fina nordsvensken Cindra i skogen. Det blev en lång dag för hästen som inte ville kliva in i transporten på vägen hem, men till slut gick det. Han var nog väldigt trött i huvudet!
 
I fredags vid strax efter tio ringde Rebecka - hästarna var lösa!
Jag fick tag i Johan som hade bilen på skolan och hämtade Rebecka på SLU, vi begav oss till stallet och precis när vi kommer fram så sticker hästarna ut på E4:an. FY FAN I HELVETE så rädd jag var under den stund de befann sig på vägen! De sprang ca 2 km norrut på vägen, tvärvände sen och klämde sig mellan alla bilarna tillbaka till infarten mot stallet och till sist lyckades vi få in dem i hagen igen. 
 
Förmodligen hade Lillpapp trängt Adidaz i hörnet vid grinden, och Adidaz flydde genom trådar och allt när han inte kunde fly. Adidaz hade sprungit mot ridplanen istället för E4:an, så det var Brille, Lillpapp, Fonell och Sica som befann sig i livsfara på vägen. Alla klarade sig dock fint, om än lite svettiga efter springturen på vägen.
 
Det får aldrig aldrig hända igen!
 
Nu har vi splittat flocken eftersom Adidaz och Lillpapp inte drar jämnt, Fonell och Lillpapp går bakom stallet och de andra i den andra hagen.
 
Ponnyn verkar ha kommit in i en tillväxtperiod, för återigen börjar rumpan vara högre än framdelen. Vilket förstås ser lite lustigt ut!
 
Igår longerade vi, det gick riktigt bra, men han var lite trött så nu får han vila någon dag innan nästa tömkörning.
 
Fonell försöker öppna skåpet med de färdiga foderhinkarna
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: