Jag och min bagge

2013-10-22
22:28:00

Tömkörning, Annabesök och hängning
Igår följde min vän Anna med mig till stallet, det var riktigt mysigt med lite sällskap!
Jag fick ju också en assistent som kunde hjälpa mig med tömkörningen. Ponnyn kan numera starta, stanna och backa på kommando! Det här är ju jätteroligt, nu ska han bara lära sig svänga så ska han sen få lära sig att göra allting utan ledare! Det blir spännande!
 
Anna och Fonell i samspråk
 
Anna hade minsann med sig mumsiga äpplen till ponnyn
 
Här blir ponnyn hängd på, något han inte bryr sig i, vare sig man gör det inne när han sitter fast eller ute i hagen när han är lös. Vad månne detta bliva?
 
Idag var jag ensam i stallet, så då blev det "bara" ompyssling av hovar och hårrem. Han fick också prova sitt nya täcke som jag fått tag i av Anki (TACK!). Äntligen har han ett täcke som passar någorlunda på den där växande ponnykroppen. Vilket passar bra eftersom det nu tänker regna och blötsnöa några dagar. Jag tog bort bensnörena och satte svansrem istället, så han kan använda det även när han nu blir helt nykastrerad. 
Jag tempade honom idag, för att ha något riktvärde sen, utifall han får skyhög feber eller liknande efter kastreringen. Tempar imorgon och innan kastreringen på torsdag också för att få flera värden. Idag hade han 38,2 grader.
 
Ett regntäcke kan vara skönt när det hällregnar och inte finns några träd att ta skydd under
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: