Jag och min bagge

2015-02-26
12:13:55

Sorg, longering och kattmys
I söndags var det en tung dag. När jag och min goda vän M kom till stallet för en gemensam motionsrunda med våra hästar hade hennes stora fina halvblod kolik! Vi och veterinären försökte med allt med hans liv gick tyvärr inte att rädda. Stallet har känts tomt och ledsamt efter hans snabba bortgång, och livet har känts orättvist - hur kan en så bra och klok person som M drabbas av något så hemskt?
 
Vila i frid, Ragge!
 
---------- --------- -------- ------- ----- ---- --- -- -
 
Men för oss andra går livet vidare och Fonells träning måste fortgå!
Han går nu på i princip fri tillgång på ett lågenergihö, men har ändå något litet kilo för mycket fett på kroppen. Jag har intensifierat hans träning. I söndags busade han på ridplanen, i måndags blev det en 45 minuters promenad (med sadeln på ryggen) och på tisdagen blev det ett longeringspass. Ponnyn är så glad och positiv till allt, om än ständigt med glimten i ögat! Ett litet bocksprång där, en hund att nosa efter där och en snödriva att äta upp!
 
Det gäller att vara välmatchad - tänk om nån ser en?!

Igårkväll hade vi en mysig kväll i stallet bara, och det var fler som ville vara med och gosa - nya stallkatten Aniara. Hon kommer från Djurhemmet i Västerbotten och har bott i stallet senaste tiden. Hon trivs utmärkt med livet som musdräpare! Hon har alltid en stund över för gos med både människor och hästar!
 
Aniara tar en tupplur på Fonellens rumpa
 
 
Ikväll blir det kanske en körtur, eller en sadelvänjningspromenad igen.
På lördag ska jag iaf köra i dagsljus!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: