Jag och min bagge

2014-01-12
18:21:23

Tiden går undan
Av alla möjliga anledningar har inte bloggen uppdaterats på läääänge, och tyvärr så har det inte hänt så mycket under denna tid.
 
Fonells utbildning står och stampar lite, jag behöver hjälp med att gå vidare till nya moment. Han tömkörs, men det är svårt att komma framåt för jag är rädd att göra något fel. Funderar på att kontakta någon som är mer bevandrad i inkörningsbranschen. Vi får se vad som händer!
 
Här kommer lite bilder från tiden som varit sen sist:
 
Lilla flocken i hagen
 
Lillpapp
 
Sötaste djuret på jorden (jag är kanske partisk?)
 
"Ehurm, matte! Ta bort det här joxet från mina ben, tack!"
 
Den evigt gäspande ponnyhästen
 
Fonell fick regnskållor över nästan hela ryggen, och därmed också några bad för att bli kvitt otyget
 
Fonell sköter sina hovar genom att tvätta dem i vattenkaret. God hovhygien är av största vikt!
 
Fonell och Sica i hagen
 
Besökande Mattis och Tobbe hälsar på Lillpapp
 
Husse och Fonell efter en tömkörningstur
 
Välisolerade ponnypälsen håller snön ute!
 
 
För ett par dagar sedan anlände det två nya hästar till stallet, stora halvblodet Briljant (Brille) och lilla gotlandsrusset Adidaz (ynka 123 cm över marken). Fonell är typ lika hög, han kanske tänker bli en jätterussling? Jag ska ta några bilder och presentera nykomlingarna någon dag. Snart. Kanske?

Kommentar:
#1: Anna ericsson

Fina bilder! Hör av dig om du vill ha inkörningshjälp. Anna E

Svar: Tack! :)Nu är jag på banan igen! Ska skriva ett inlägg ögonaböj om utvecklingen. :)
Emma Andersson

2014-01-16 @ 16:22:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: