Jag och min bagge

2014-01-19
16:08:47

Utvecklingen går framåt
Plötsligt händer det!
Jag fick hjälp av Rebecka i början av veckan, och tänk så lätt det går bara man gör rätt! (Och tur att ponnyer har en förlåtande mentalitet)
 
Jag red Lillpapp och Rebecka tömkörde Fonell, det gick faktiskt över förväntan! Med Lillpapp som draghjälp fattade han snabbt konceptet, även om han i början tyckte att det var läskigt med någon bakom ryggen och ingen ledare!
Men det gav sig och sen dess känns det som att det bara varit guld och gröna skogar.
Jag har tömkört honom "själv" med R som hjälp och igår kändes allt jättebra, så länge jag gör rätt så lyssnar han riktigt bra. Igår var han också otroligt lugn och fokuserad under hela tömkörningsturen. 
 
Det ger en otrolig energi det här med hästar!
 
På onsdag ska jag åka ner till Backfors gård och få lite assistans med körningen, det ska bli riktigt spännande. Jag är rätt nervös också! Haha!
 
Flocken i hagen
 
Snöig Fonell
 
Så här trött blir man efter en framgångsrik tömkörningstur

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: