Jag och min bagge

2013-10-21
09:39:24

Long time no write!
Hej och hå, jag har varit i Jämtland och jagat en vecka, så ponnyn har varit under min sambo Johans och min vän Fias beskydd i nio dagar. Han har varit en duktig plutt!
 
Innan jag åkte hem hann jag och Johan ut på en tömkörningstur till, det gick bra. Fonell lyssnar numera på halthjälperna, han har dock inte riktigt kopplat att han ska starta när jag ber honom. 
 
En annan kväll/eftermiddag kom stallhyresvärden Rebecka till stallet precis när jag var där, hon skulle ut och rida och vi gjorde sällskap bort till ridplanen. Fonell fick kliva över några bommar medan Rebecka och Sica red. Ponnyn blev sen helt slut i både kropp och knopp!
 
Ponnyn och jag i en fotbadssession. Ja, ponnyn är i början av en gäspning!
 
Sica på stallgången
 
Åsnan som bor vid ridplanen!
 
Världens tröttaste ponny på väg hem
 
Den här veckan jag varit borta kändes det som han växt minst två centimeter - men det var nog mest all vinterpäls han satt. Han börjar bli riktigt lurvig nu, min ponnybjörn! Hovarna såg riktigt fina ut också, förhoppningsvis läker rötan ut nu när det blir minusgrader och kallt ute.
 
Idag får jag sällskap till stallet av min vän Anna, så då kan det nog bli en kort tömkörningssväng igen. Men på torsdag väntar obehagets dag för Fonell, då blir han valack!
 
På återseende!
 
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: