Jag och min bagge

2013-09-20
13:19:14

Lite av varje
När man inte är världens snabbaste på att uppdatera får man ta ett inlägg med lite av varje. Sist jag skrev hade vi precis börjat behandla ponnyns bärrandsröta. Han har fått dagliga fotbad av betesmatten Marie och förhoppningsvis blir han allt bättre i fötterna! 
 
Den 25 augusti såg min ponny ut så här:
 
Fonell 25 augusti
 
Han var då 119 cm hög (därav har jag en tumstock på huvudet) och verkade ganska nöjd med livet. 
 
Sedan dess har jag mestadels pluggat och jagat, ponnyn har antagit nya försök att rymma ur hagen och har därför fått stå uppstallad på nätterna så att Marie får sig några timmars sömn emellanåt.
Jag har nog också världens tröttaste ponny!
 
GÄÄSP
 
GÄSP igen
 
Finellen med utspökad antirymmargrimma i hagen
 
En kille med stil 

Idag reser jag och Johan söderut med hästsläpet och på söndag landar vi den söta ponnyn i Umeåland. Har fått tag i ett mysigt och funkttionellt stall som tas omhand av en trevlig tjej som studerar på SLU. Jag ser fram emot att börja jobba med ponnyn igen - tömkörning och påbörjad inkörning står på tur under vintern!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: