Jag och min bagge

2013-10-08
15:47:40

Kvällspromenad, fotbad och hovis
Jani, jag är minsann ungefär lika bra på att skriva i den här bloggen som jag är på att skriva i mitt projektarbete på skolan! :P
 
Nä, nu ljög jag. Jag är faktiskt bättre på att skriva här - därför kommer här en uppdatering om min ponny och mig!
Livet går sin gilla gång här i Umeå. Ponnyn får fotbad, borstning och VINTERPÄLS! Han börjar få härlig mjuk och mysig päls nu, och snart är det väl en björn i stallet när jag kommer dit, vem vet!?

Förra vecka tog vi en 50 minuter lång promenad bort till ridplanen och tillbaka. Han skötte sig riktigt bra, blev lite rädd för en bil som kom bakifrån när vi nästan var tillbaka i stallet. Åsnan (som bor vi ridplanen) skriade när vi kom, Fonell blev typ 1.30 m hög, men brydde sig sen inget mer i den. Ska ta kort på den någon gång och visa för er. Den är rätt cool!
 
Hej matte, du - det är något här borta!
 
Blixtar och dunder vad du tar kort heeela tiden!
 
Fonell spanar på en islänning i mrökret
 
Nu har jag övergett sprayflaskan med Virkon, nu är det banne mig riktiga fotbad som gäller! Så varje dag rengörs hoven med hovkrats och borste och sen är det rätt ner i Fonells fotbadshink som gäller!
Han tar det hela med upphöjt lugn, även om han tycker det är sjukt tråkigt att lyfta på hovar och få dem grundligt rengjorda vareviga dag. 
 
Ehurm, matte. Det här anstår inte mig!
 
Fonell och fotbadet
 
Idag hade vi besök av hovslagaren, hon tyckte ända att hans hovar inte var superdåliga och att jag jobbar på bra med mina fotbad och allt desinficerande. Förhoppningsvis kommer han att bli bättre bara det blir vinter och kallt igen. 
 
Vi ska ut och tömköra i veckan hoppas jag, om jag får sällskap ut i stallet. Nu följer det några vyer ur ett ponnyliv.
 
Ponny i boxen
 
Eh, sneare ponny?
 
Som sagt - en kille med stil!
 
Mockade i hagen idag, Fonell stjälpte till genom att vicka ut skottkärran för mig medan han provsmakade handtagen, stålet och hjulet. Han var också mycket intresserad av grepen och tycktes tänka: Vad fasen ska du göra med allt mitt bajs?
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: