Jag och min bagge

2013-06-10
20:49:09

Vildhäst på bakbenen!
Igår kom jag hem från Ume framåt eftermiddagen, efter att ha packat upp allt jag hade med mig hem för sommaren så bar det äntligen av till stallet igen!
 
Igår pysslade jag om honom med borstning, hovkratsning, kände och klämde lite på hela honom. De där bakbenen som han inte ville att jag skulle röra sist jag var hemma fick jag nu borsta och kratsa hovarna på. Fin duktig pålle!
Vi avslutade med att tränsa i boxen.
 
Tränsad Fonell
 
Idag tog jag med mig pappa till stallet och tänkte att han skulle vara assistent om jag behövde livräddning eftersom min plan för dagen var att gå en kort promenad med Fonell utan att ha hästsällskap med. Messa och Clinton var kvar ute i hagen, så att Fonell kunde både se och höra dem när vi gick iväg. 
 
Var ute 5-10 minuter, det gick ändå över förväntan, han försökte resa ett par gånger, men det var bara att parera och sen var det rätt lugnt. Att det blåste typ storm var väl kanske också lite av ett moment i det hela.
Imorrn ska han åka till Lockåsen (www.stormtorpet.se) på bete. Där ska han gå tillsammans med en shettisårshingst. Vad roligt de kommer att ha tillsammans! Ska prova filma det hela om jag hinner med.
 
Snett bakifrån
 
Pappa lyckades fånga en av resningarna på foto! Eller ja, han reste väl inte riktigt, studsade mer.
 
 

 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: