Jag och min bagge

2013-06-11
22:50:24

Äntligen bete!
Idag var det så dags!
Efter jobbet reste jag till Lockåsen och träffade Anki. Efter en snabb middag kopplade vi på transporten och styrde mot Brynje för att hämta Jordens åttonde underverk, ja, Fonell alltså!
 
Han gick in i transporten utan sturl, stod som ett ljus medan Anki stängde luckan bak och sen gjorde han inget väsen av sig på hela resan. Han åkte fastsatt i transporten för första gången! När vi lastade ur var han också lugn, väntade tills luckan och bommen var borta och sen backade han snällt av. Glad (och stolt) matte!
 
Hagen ligger ett par hundra meter från gården så vi ledde ner dem dit, det var lite livat i början eftersom alla Ankis hästar bildade välkomstkommitté! Han lugnade sig efter en bit och sen var vi framme vid hagen. Vi släppte de båda och sen var det skrik och pip och race runt hagen för hela slanten!
 
Några små filmer! 
 
 
 
Och så lite bilder förstås!
 
Lekkamraten heter Maximus
 
Stegra sig
 
Full fart!
 
Wroom!
 
Snygghästar!
 
Hallå, kan man tugga på dig lilla hästen?
 
 
Det här känns jättebra, de kommer ha så roligt framöver!
Nu ska jag sova, imorrn väntar ännu en utbildningsdag för sommarens jobb!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: