Jag och min bagge

2013-08-25
18:20:18

Vildruss på rymmen, bad och rymdhästen!
Mitt kära russ, som är för smart för sitt eget bästa, har kommit på att han kan hoppa över den understa tråden och smita under den översta, så igår var han på rymmen flera gånger. Det slutade med att jag drog en ny tråd runt hagen och att vi knutit några elband på grimman, plus att han fick en stöt igår då vi helt sonika knuffade in honom i tråden, och idag har han hållit sig i hagen. 
Jag gillar INTE att de börjar smita. Så fruktansvärt störande, hoppas att han håller sig inne nu!
 
Vad gjorde vi annars igår då?
Jo, första fick han lite ET av Hjördis. Han tyckte det var sjukt skönt och Hjördis tyckte nog det var trevligt att klämma och känna på vad hon kallade en oförstörd varelse med små minimuskler. :P
Sen gick vi ner och badade i Näkten. Ponnyn stegade rakt ut i sjön och verkade tycka att det var riktigt härligt. Matten blev blöt! 
 
Ponny i vattnet
 
Marie (med en aggressiv min) och Sockret i starndkanten
 
Baggen och jag i det blöta
 
Badmys!
 
Blött var det
 
Glad men blöt matte
 
Fonell riggad för utsläpp i hagen
 
 
 

Kommentar:
#1: Annika

Kul att ha hittat din blogg :-) Jag är Nika85 på gotlandsrussifokus. Jag har en halvbror till Fonell, Skip-Bo u. Bridget. Ska bli kul att följa din blogg och Fonell. Vi ska också köra in nu i höst/vinter. Och min kille har också varit en rymmare och sett ut sådär med antenner på grimman :-)

Svar: Hej! Vad roligt, och välkommen hit till min blogg!De är visst små rymmare hela bunten, men nu har vi flyttat upp till Umeå och stallet är ganska nära E4an, så nu FÅR han bara inte rymma! Men det är reja'äla staket med både bräder och tråd här uppe, så han borde inte kunna ta sig ut.
Emma Andersson

2013-09-23 @ 08:27:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: