Jag och min bagge

2013-04-22
22:21:00

Välkommen hit!

Många undrar säkert vad detta nu är...

Många känner mig redan och läser kanske min vanliga blogg (vimlan.blogg.se). Den här bloggen kommer handla om mitt liv tillsammans med min nyfunna vän Fonell.

Vem är Fonell då? Fonell, aka Fåntratten, kom in i mitt liv under fältarbetet till mitt examensarbete. En liten tuff russhingst som stal mitt hjärta redan första gången vi sågs. Med sin ulliga päls, sina bruna vackra ögon och den lilla vita stjärnan kunde jag inte motstå honom!

Fonell och jag i hagen på Lojsta

Jag grubblade, räknade, funderade, sov, pratade med hästfolk, pratade med Johan, räknade lite mer och så en dag visste jag. Den här hästen kan jag bara inte lämna kvar här! Den 18 april 2013 blev han därför min, samma dag som det älskade Skellefteå AIK tog sitt första SM-guld på 35 år. Typiskt bra dag!
 
Jag väntar mig inte att det kommer bli enkelt, det är en unghäst som gått helt utan hantering hela sitt första år. Han är ännu hingst, men kommer förmodligen kastreras inom kort. Jag kommer att möta massor av utmaningar, jag är väl medveten om att jag själv måste lära mig massa nya saker eftersom jag hittills främst varit ryttare och inte kusk. Men den utmaningen fyller mig med glädje och hopp inför framtiden!
 
Tack vare en godhjärtad kvinna från Sundsvall fick han resa upp till Y-län redan den 19 april, och jag planerar att hämta hem honom till det fagra Jämtland på lördag. Då börjar äventyret!
 
Den här lilla bloggen kommer fungera som en egen dagbok för mig och Fonell, men kanske kan den också hjälpa andra glada amatörer att finna inspiration, motivation och mod att våga ta steget! (Det var stort och sjukt läskigt, men nu känns allt rätt)
 
Väl mött!
 

Kommentar:
#1: Camilla

Fortsätter han i den stil han hittills gjort under den lilla tid jag känt honom så kommer allt att gå galant. Lycka till i fortsättningen också. Kram.

2013-04-27 @ 20:55:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: